Розробка бізнес-плану інноваціного проекту

Основою прийняття рішення про фінансування інноваційного проетку є бізнес-план його (БП).

Інноваційний проект – переважно великий, складний проект (програма) створення  та (або) впровадження новин інвестиційного характеру, котрі розробляються або здійснюються на замовлення суб’єктів господарювання в обумовлений термін.

БП – письмовий документ, у якому викладена підприємницька ідея, шляхи та засоби її реалізації, охарактеризовані ринкові, виробничі, організаційні та фінансові аспекти нового бізнесу, а також особливості його управління.

Розробка БП спонукає до моделювання ситуації і розгляду проблем, які можуть перешкоджати впровадженню розробки на ринок.

БП визначає суму інвестування і має бути переконливим для майбутнього інвестора.

Зміст БП:

1)      титульна сторінка 2) зміст 3) резюме, 4) галузь, фірма, продукція (опис) 5) дослідження ринку 6) стратегія маркетинку майбутнього товару 7) виробничий план 8) план фінансування 9) оцінка ризику та страхування 10) додатки.

 

Етапи БП-ння

1.      Вибір нововведення

2.      Дослідження середовища майбутньої діяльності (бізнесу)

3.      Вибір місцерозшташування

4.      Прогнозування доходів чи інших ефектів

5.      Визначення фінансових, виробничих, інвестаційних параметрів та балансів

6.      Розробка торгівельної та цінової політики

7.      Обгрунтування вибору форми організації бізнесу

8.      Опис потенціальних ризиків та шляхи їх мінімізації

9.      Розробка балансової відомості, обрахування показників ефективності проекту

10.  Написання висновків

 

БП – продукт для внутрішньої управлінської діяльності компанії (орагнізації), проте споживачами його виступають зовнішні субєкти: інвестори, кредитори, ділові партнери…

 

Структура БП:

1)      Титульний лист (підприємство, керівник, адреса, секретність, дати, вартість…)

2)      зміст

3)      Анотація (ідея, ціль, строку, суть,необхідні ресурси, гарантії)

4)      Резюме (суть, ефект, опис продукту, ефективність і ризик, впевненість в успіху…)

5)      Загальні відомості про фірму (Місцерозшташування та структура фірми, Ціль фірми, активи та пасиви, захист…)

6)      Середовище реалізації (галузь,  фірма, ринок…)

7)      Опис виду діяльності

8)      Опис продукту

-         які вимоги задовільняє

-         що в ньому особливого

-         які патенти, авторські права є

-         зображення товару

-         основні параметри, сильні та слабкі сторони

-         якість його життєвого циклу

9)      Аналіз ринку збуту, конкуренція та переваги, ризики (це записується у % ставки кредитування)

10)  Організація маркетингу та збуту товару

11)  Фінансовий баланс (план прибукту)

12)   Інтегровані показники проекту. А саме:

Економічні критерії

-         чистий грошовий дохід (Net Cash Flow)

-         чистий дисконтний дохід (Net Present Flow)

-         внутрішня відсоткова ставка (Internal Rate of Return)

-         період повернення капіталу (Pay-back Period)

Є ще

-         соціальні критерії (поліпшення життя, захист, затишок…)

-         наукові критерії

 

Допомогати створювати БП може програмний продукт Projtct Expert.

 

Бізнес-план – письмовий документ, у якому викладена підприємницька ідея, шляхи і засоби її реалізації та охарактеризовані ринкові, виробничі, організаційні та фінансові аспекти передбачуваного бізнесу, а також особливості його управління.

Це – карта польоту за “оптимальним маршрутом”.

Ідея виникає в наслідок вивчення ринку споживачів.

Джерела Бізнес-ідей:

1)      споживачі та їх потреби

2)      продукція конкурентів

3)      думки робітників ввіділу збуту та торгівлі

4)      постанови, публікації, закони

5)      наукові розробки.